Torsdag

Usch vet ni vad jag som kände mig helt okej igår kväll så jag gick upp och for till skolan idag. Gick bra, fram till halva fysik lektionen där drabbades jag av en upplevelse som jag bara har upplevt en gång tidigare i mitt liv. Det är så jobbigt...
Man skulle kunna beskriva det så här (från Wikipedia):
"en kronisk huvudvärkssjukdom som kännetecknas av mycket smärtsam pulserande huvudvärk som förvärras av ansträngning. Vanligt är att värken upplevs sitta i ena halvan av huvudet och ibland vandrandes från ena sidan till den andra. Värken kommer i anfall som kan vara i allt från en halvtimme upp till fyra dygn. Frekvensen av dessa anfall kan vara från enstaka gånger per år till flera gånger i veckan. Det är inte ovanligt att man under ett anfall vill ligga ostörd i ett mörkt rum.

Ett förstadium till anfallet bestående av synupplevelser som kan påminna om blixtar eller silvertrådar i synfältet,synfältsbortfall, personen kan även drabbas av hörselbortfall (helt eller delvis)."
= Migrän.
Det varade i 4 timmar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0